LatCard  AS

Ungārijā ir pieauguši interneta pārdošanas apjomi

08/28/2013

Ungārijā ir pieauguši interneta pārdošanas apjomi, sasniedzot 613 milj. EUR 2012. gadā. Salīdzinājumam 2011. gadā līmenis bija 555 milj. EUR.

Saskaņā ar Eurostat datiem, interneta tirdzniecības īpatsvars kopējā mazumtirdzniecības apjomā pieauga no 2,4% līdz 2,9-3% 2012. Un 2013. gadā, ir sagaidāms, ka pieaugums būs 20%. Saskaņā ar šo pašu pētījumu, mājsaimniecību pieslēgums internetam Ungārijā sastādija 68%. Aptuvenais interneta pircēju skaits tiek lēsts 1,6 miljonu cilvēku, no 9,9 miljonu iedzīvotāju.

Pētījumi rāda, ka šī ekonomikas nozare rāda stabilu izaugsmi, neskatoties uz lejupslīdi 2008. gadā , kas ievērojami novājināja mazumtirdzniecību. Tādējādi, lai gan tirdzniecības līmenis bija augstāks 2011. gadā nekā 2008. gadā, tas ir saistīts ar ievērojamu cenu pieaugumu pārtikas produktiem. Citi tirdzniecības nozares segmenti uzrādīja kritumu. Aptuveni 40% no ieņēmumiem tirgotāji saņēma pēdējos divos 2011. gada mēnešos, Ziemassvētku pārdošanas laikā.

Runājot par maksājumu metodēm, pētījumā konstatēts, ka 70% no pārdošanas apjoma tika veikti skaidrā naudā, otro vietu ieguva banku kartes ar 15%, trešajā vietā banku pārskaitījumi – 10%.